wtorek, 28 września 2010

Jedzonko z ostatnich dni

Tych dni które są wprowadzaniem zdrowszych rzeczy i w mniejszych ilościach :-)

Jedną z najlepszych rzeczy jakich jadłam to przepyszny owocowy szejk no pycha

 pierwszy raz zjadłam papaję i surowego ananasa mniam mniam pyszota a na gotowy szejk amarantus.











Sałatka
szpinak
mieszanka sałat
awokado
kilka grzanek
sos z oliwy soku z cytryny czosnku i ziół




gotowe masło orzechowe
Postanowiłam zrobić domowe masło orzechowe, a w czym? w elektrycznej maszynce do mięsa i wyszło lepsze niż ze sklepu. Orzechy ziemne zmieliłam kilkakrotnie na masę konsystencji masła kupczego. Było przepyszne.
po trzykrotnym zmieleniu


po pierwszym zmieleniu




po lewej stronie domowe masło, a po prawej  kupcze wielka różnica i w smaku i konsystencji
Upiekłam chałkę i chlebek 


Zielony szejk

szpinak
banany
jabłka
jarmuż
seler naciowy
zmielone siemię lniane i słonecznik
amarantus

zielony szejk

Placuszki z cukini

duża cukinia starta na grubych oczkach
przyprawy trochę awokado z czosnkiem i smażyłam na patelni na złoty kolorek, trochę się rozpadały ale były bardzo dobre, zjedzone z bigosem.








Szejk pomarańczowy
banany
pomarańcz
granat
ananas
mango
jabłko

a granat przekroiłam na pół i stukałam łyżką drewnianą i ziarenka same wyleciały :-)





Szejk żółty
dałam dużo bananów 4 szt
ananas
pomarańcz
mango
2 jabłka
siemię lniane
amarantus


7 komentarzy:

  1. omg!!! to wygląda przepysznie!!!! buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu.... smacznie, zdrowo i bardzo elegancko jest tutaj....
    Yummy!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja dodam że sałatka była najpyszniejsza z tego wszystkiego, bo ja mam ciągle problem z tymi sałatkami i cuda wniaki wymyślam zamiast najprostsze potrawy jeść.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta chałwa mnie przyciąga, aż się wierzyć nie chce, że ty ją wyczarowałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z masłem orzechowym dodam, ze pomimo iż orzeszki zimne solone były i nie płukane przed mieleniem to masło domowej roboty było mniej słone niż to kupowane w sklepie, łagodniejsze w smaku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie, a co to jest ten amarantus?
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale zdrowe pyszności... mniam ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...